W przyszłym tygodniu odbędzie się 82. Tour de Pologne UCI WorldTour. Partnerem Sportowym wyścigu będzie firma Decathlon – innowacyjny producent sprzętu sportowego dla początkujących i zawodowców. „Tour de Pologne to święto kolarstwa – emocje, rywalizacja i pasja, która łączy zawodowców z amatorami. A właśnie bliskość z ludźmi, którzy kochają sport, jest dla Decathlon najważniejsza” – mówi Sebastian Kolenda – Commercial Director Road Cycling w Decathlon.
Lang Team kontynuuje współpracę ze znaną na całym świecie marką Decathlon, która od 1976 roku produkuje sprzęt sportowy dla osób na każdym poziomie zaawansowania – od amatorów, po zawodowców. Wspólnym mianownikiem współpracy jest promowanie aktywnego stylu życia i jazdy na rowerze.
„Dla nas to coś więcej niż wyścig. Tour de Pologne to święto kolarstwa – emocje, rywalizacja i pasja, która łączy zawodowców z amatorami. A właśnie bliskość z ludźmi, którzy kochają sport, jest dla Decathlon najważniejsza. Jako marka sportowa, która od lat wspiera fanów dwóch kółek – od dzieci na pierwszych rowerach po wyczynowych zawodników – chcemy być tam, gdzie bije serce kolarskiej społeczności. Nasza obecność na Tour de Pologne to naturalny ruch – wspieramy sport, promujemy aktywność i spotykamy się z tymi, dla których kolarstwo to styl życia” – mówi Sebastian Kolenda – Commercial Director Road Cycling w Decathlon.
Podczas tegorocznej edycji 82. Tour de Pologne UCI WorldTour, Decathlon ponownie będzie Sponsorem Tytularnym Klasyfikacji Drużynowej, która wyłoni najlepszy i najbardziej zgrany zespół tegorocznego. Jest to naturalne nawiązanie do wartości przyświecających marce i jej podejścia do klientów. Warto podkreślić, że Decathlon jest także sponsorem tytularnym drużyny Decathlon AG2R La Mondiale – formacji ścigającej się z licencją UCI WorldTour, która w sierpniu wystartuje w Tour de Pologne.
„Klasyfikacja drużynowa idealnie oddaje nasze podejście do sportu i roli, jaką pełni Decathlon w życiu klientów. Kolarstwo to sport indywidualny, ale wygrywa się go zespołowo – dokładnie tak, jak działa nasza marka. Poprzez sponsoring tej klasyfikacji chcemy podkreślić wartość współpracy i pracy na wspólny cel. Dla nas to symboliczne i spójne z tym, że jesteśmy partnerem – nie tylko sprzedawcą sprzętu, ale realnym „gregario” (pomocnikiem) każdego ambitnego kolarza” – podkreśla Sebastian Kolenda. Dodatkowo na trasie 2. etapu oraz 5. etapu ulokowane zostaną Premie Specjalne Decathlon.

„Bardzo się cieszę, że możemy polegać na takim Partnerze, jak Decathlon. To globalna marka, zaangażowana w promocję sportu i kolarstwa, co jest także jednym z głównych celów Tour de Pologne. Na trasie zawodnicy powalczą o wygraną w Klasyfikacji Drużynowej Decathlon, Premii Specjalnej Decathlon, a marka będzie wspierać także ORLEN Tour de Pologne Amatorów” – mówi Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne.
W swojej działalności marka Decathlon stawia na wsparcie zawodowców oraz amatorów sportu. Decathlon będzie również widoczny podczas ORLEN Tour de Pologne Amatorów Memoriału Ryszarda Szurkowskiego, który odbędzie się 9 sierpnia na trasie z BUKOVINA Resort do Stacji Narciarskiej Rusin-Ski. Amatorzy kolarstwa powalczą na Premii Górskiej Decathlon, ulokowanej na stromym odcinku legendarnej Ściany BUKOVINA.
Uczestnicy wyścigu będą mogli skorzystać także z serwisu rowerowego Decathlon, co nawiązuje do hasła nowej kampanii marki. Jej twarzą jest polski kolarz, Paweł Poljański, który przez lata pełnił rolę pomocnika w czołowych ekipach świata – Tinkoff i BORA-hansgrohe.
„Decathlon Twoim Gregario” to metafora zaczerpnięta z zawodowego peletonu. Gregario to ktoś, kto poświęca się dla dobra lidera, chroni go przed wiatrem, podaje bidon, nadaje tempo. W kampanii przenosimy tę rolę na relację Decathlon-Klient. Poprzez wysokiej klasy rowery Van Rysel, odzież, akcesoria, serwis, wiedzę oraz zaangażowanie naszych pracowników – wspieramy kolarzy amatorów na każdym etapie ich pasji. Paweł Poljański, który przez lata był gregario najlepszych kolarzy świata na największych wyścigach, symbolizuje tę ideę i autentycznie oddaje ducha naszej marki” – mówi Sebastian Kolenda.
82. Tour de Pologne odbędzie się w dniach 4-10 sierpnia. Wyścig będzie transmitowany na antenie TVP, Eurosportu oraz na platformie streamingowej HBO MAX, dzięki czemu sygnał z trasy dotrze do kibiców z 65 krajów.